2013 Türkiye Aerosol İhracatının Ülkeler Bazında Dağılımı
Öte yandan, Türk aerosol sektörünün ihracatı ülkeler bazında incelendiğinde yoğunluğun komşu ülkeler ve Kuzey Afrika pazarına yönelik olduğu görülmektedir. İlk 5 ülkeye yapılan ihracatımız, toplam ihracatımızın yaklaşık %35 lik bölümünü oluşturmakta. Olası bölgesel krizlerden korunmak amacıyla ihracat pazarlarımızın çeşitlendirilmesinin gerekli olduğu düşünülmektedir.
İhracatımız ana olarak 4 ürün başlığı altında toplanmaktadır. 2013 yılı itibarıyla Türk aerosol sektörü ihracatının %36,1 lik bölümünü oda spreyi ürünleri (33.07.49) , % 35 lik bölümünü deodorant ürünleri (33.07.20), % 12,9 luk bölümünü traş kremleri ve traş sonrası müstahzarları (33.07.10)ve % 9,1 lik bölümünü de böcek ilacı ürünleri (38.08.91) oluşturmaktadır. Hemen tüm ürün kategorilerinin ihracatında büyüme gözlenmektedir.
Dünya aerosol ithalatında 2012 yılında en büyük payı %46,8 ile böcek ilacı ürünleri alırken, Türkiye aerosol ihracatında, en çok ihraç edilen ürünler arasında böcek ilacı ürünleri 4. sırada yer almaktadır.
Türkiye Aerosol İhracatının Ürün ve Ülke Bazında Dağılımı